Gode rådKundemagasinet Sport & Uddannelse

Et professionelt kundemagasin er et langtidsholdbart værktøj til ekstern kommunikation. Kundemagasinet sikrer dig også en troværdig indgangsvinkel til at få dine budskaber ud til eksisterende og potentielle kunder.

Videre end direktionsgangene

Hvordan kommer din viden ud til din målgruppe på en troværdig måde? Her kan du bruge det professionelle kundemagasin, da du møder læseren i hjemmet, hvor han er modtagelig over for ny viden.

Værdien i magasinet er, at det kan tages frem flere gange, at det kan fungere i venterum og at det kan gives væk.

En anden værdi er, at det informerer; ikke kun om nye produkter, forskning, case-historier og eksempler på produkternes effekt og betydning for kunderne. Din og medarbejdernes viden får lov at komme ud at leve hos kunderne.

Kunden husker dig

Kundemagasinet kan med gode, relevante artikler give kunden svar på, hvad du tilbyder af produkter og services. Samtidigt får kunden indsigt i dine kompetencer og værdier. Hvis du endda tør bruge lidt humor og vise følelser, så husker kunderne dig.

Det er ekstern kommunikation med overskud.

Et kundemagasin i få trin

Begynd med at sætte et klart mål med kundemagasinet

  • Vil du informere, give tilbud eller underholde?

Kend din læserskare

  • Find relevant information om din kunden: Uddannelsesniveau, køn, alder med videre. Spørg dem selv, hvis ikke du allerede ved nok.

Hav kendskab til kundens behov

  • Hvilke problemer står han/hun overfor?
  • Hvad interesserer ham/hende?

Brug forsidens visuelle potentiale

  • Her sælger du hele magasinet til læseren.

Fokuser på forståelse og identifikation

  • Undgå fagterminologi, hvor læseren ikke forstår, hvad der bliver skrevet.
  • Få læseren til at identificere sig med det læste ved at benytte gode case-historier.

Brug feedback på magasinet

  • Få nemt kendskab til læserens behov for information ved at opfordre til feedback

Kundemagasinet i et internt perspektiv

Magasinet kan også appellere til medarbejderne og fungere som kommunikation fra ledelse til medarbejdere. Ekstern kommunikation, der giver respekt hos kunder og andre eksterne interessenter, smitter af på den interne stolthed, som kan medvirke til øget produktivitet.

Kundemagasinet Sport & Uddannelse

Magasin nummer 20 fra Sport & Uddannelse under Svendborg Kommune

Se eksempel på magasin fra Sport & Uddannelse i Svendborg Kommune.

 

Få flere gratis tips om den gode tekst