Gode rådDin webstrategi skal styrke din virksomhed

Hvor er du om tre år, og hvad vil du med din virksomhed og med din webstrategi? Spørgsmålet er værd at gøre sig nogle tanker om, fordi det ruster dig til at udnytte potentialet i din hjemmeside. Sæt mål og læg en webstrategi, som understøtter virksomhedens mål for at tiltrække og fastholde kunderne.

Overblik over hjemmesiden

Webstrategien hjælper dig med at organisere, prioritere og tilrettelægge indholdet på din hjemmeside. På den måde stemmer det overens med virksomhedens vision. Uden planlægning kan din hjemmeside hurtigt blive en rodebutik. Og så kan dine kunder og samarbejdspartnere ikke finde den information, de søger.

Webstrategi som værktøj

Webstrategien sørger for, at brugere finder din hjemmeside nyttig, fordi teksterne og indholdet er målrettet dem.

Med webstrategien får du:

  • Afgrænset de emner og det indhold, der er relevant på siden, i forhold til den ønskede status i fremtiden. Forhold dig kritisk til hjemmesiden.
  • Identificeret det vigtigste indhold, der aktivt bidrager til at sikre virksomhedens mål. Brug kræfterne på de elementer der virker. Hellere få gode end mange.
  • Optimeret indholdet, her gælder det om at fjerne alle de elementer fra websitet, der giver et rodet udtryk og som ikke tjener noget formål. Det kan være:
    • Debatfora, der ikke er i brug.
    • Nyhedsaktivitet, der er for tidskrævende i forhold til effekten.

Hvis du har brug for hjælp til en webstrategi, så lad tage en snak.

 

Få flere gratis fif til at holde din hjemmeside opdateret.